söndag 2 augusti 2009

Underbara svenska sommar!

(Bilden är från i våras men typ såhär såg vår mat ut idag. YUM!)


Idag sken solen! Yay! Jo så det var faktiskt varmt nog att grilla. Man kan inte säga att solskenet utnyttjades för vi satt båda inne en stor del av dagen och tok-pluggade inför morgondagens seminarium. Det jag har kvar nu är följande 2 tentor (egentligen 3 men det är en krock och jag får nog välja) och 3 inlämningsuppgifter. Inte SÅ hemskt mycket. En inlämninguppgift är jag på god väg med dessutom. Åh, hoppas jag blir godkänd på allt så jag kan åka till Grekland med ott samvete.

Jag fattar fortfarande inte att vi ska dit! Hehe! Några rädslor jag har är följande: att rummet ska vara smutsigt, att vi störtar med flygplanet på väg dit, att vi störtar med flygplanet på väg tillbaka, att vi störtar med flygplanet både på väg dit OCH tillbaka (!!!), att vi får svininfluensa på semestern och dör, att vi får svininfluensa innan semestern och inte kommer iväg/dör innan. Ja det var nog det. Men jag ska låta en snäll doktor skriva ut lite lugnande till mig som ska användas på flygresan.

De saker jag ser fram emot är dock betydligt fler: sol, bad, SEMESTER, komma bort med älsklingen och se saker och rå om varandra, cykla runt på Naxos, se en massa saker, god mat, goda drycker, solnedgångar, sand, äta glass och att bara vara en turist med kamera, sköna skor och solglasögon (fast det har jag nog inte på mig för det har jag aldrig). Ja det är väl det jag kommer på nu.

Nu är det bara 27 dagar innan vi är där! YAY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar