torsdag 13 augusti 2009

Ljuset

Nu börjar jag ana ljuset i denna plugg-tunnel. Idag ska jag möta en lärare och gå igenom gamla tentor med henne så kanske jag får en större chans att klara tentan. Det blir nog skönt och bra.

Har även fått svar på en fråga jag länge bävat. Hur många hp behöver jag för att få fortsatt CSN och det är bara 13! Jätteskönt för det ska jag väl kunna klara av! Nu kan jag plugga på detta sista utan att känna en vikt och press på mig. Det var inte kul förra hösten. Många tårar föll och det var många vakna nätter över hur jag ska klara av min ekonomi.

Men jag HAR ju skärpt mig sen dess. Det är bara de där nedrans human anatomi kurserna som inte vill sig.

Igår var en mysig kväll. Min fina vän kom över och vi såg Miss Marple tillsammans. Jag börjar ana en trend här, men det är fint. Vi åt fruktsallad, pratade och försökte lösa mordgåtan. Är det bara jag som aldrig fattar vem mördaren är förän de avslöjar det?

Stackars älskling skulle gått ut och träffat sina vänner på kåren. Men vakterna utanför var taskiga. Först gick han dit och hade glömt sin legitimation så han sprang hem och hämtade den, sen sa de att hans kårleg hade gått ut. Nå snart kommer de nya och då blir inte detta något problem, men nu missade han en pubkväll med kompisarna. Så han var lite nere. Men sen vände en av hans matcher mirakulöst. Från att hans lag legat under med 2-0 så vann de plötsligt. Då var min sötnos gladare.

Sen var det mysigt när jag gick och la mig. Jag läste en artikel till en kurs jag läser och han kom och kramades och pussades med mig! Mysigt! Sen kollade han upp ord åt mig som jag inte förstod och hämtade en ny penna osv. Kände mig uppassad!

Nepp nu blir det frukost och sen möte med läraren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar