måndag 24 augusti 2009

Räkningar

Att göra av med pengar på tråkiga saker så som räkningar tycker jag är mycket jobbigt. Augusti månad är rötmånad på fler en ett sätt på grund av detta. Skolan börjar. Och det innebär ofta stora utgifter. Nyss gjorde jag av med 907 kronor! Man får ju lätt panik!

Jag betalade en räkning för en dvd-spelare vi köpte i juli. Räkningen kommer ju efterhand. Så den kanske inte räknas till skol-grejjer. Men jag betalade också kåravgiften. Att ha kåravgiften betald är dock ganska skönt. Då kan jag registrera mig på mina kurser innan vi åker. Men dvd:n hade jag gärna väntat med en månad till hehe!

Nu hoppas jag på att jag ska snart få betyg på mina sommarkurser så jag kan få CSN också i september. Då får man ju liksom för augusti också. Men innan det är det alltid nojigt. Speciellt som jag förlorade CSN förra hösten. Då blir jag extra nojig nu.

Äh jag bara babblar. Nu ska jag baka bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar