torsdag 20 augusti 2009

KLART!

Det har sett ut som ett bombnedslag här i vardagsrummet och soffan. En 10-15 böcker och en himla massa papper har "prytt" såväl vardagsrumsbordet som båda sofforna, ibland även golvet. Men nu är det äntligen slut på det. Efter ett par veckor med intensivt pluggande är det över för den här gången. Sista tentan är skriven. Nu kommer nästa omgång tentor i slutet på oktober tror jag som de brukar göra.

Nu ska jag fokusera på skolstarten. Det som är skönt är att i och med att vanan sitter inne kanske jag klarar av att plugga lite om dagarna också och inte skjuter upp precis allt till sista veckorna. Fast, äh! Vem försöker jag lura? Om två månader sitter jag ändå här i mitt bombnedslag haha!

Att vi tydligen ska läsa tre stycken kursen alla på 7.5 hp kommer knappast att underlätta. En skum del i detta, som jag funderar över är labbarna i patofysiologi. Det står att vi ska lära oss ta venprover, blodtryck och EKG. Det låter sannerligen konstigt. Sånt gör ju sjuksköterskor, inte labb-folk, eller har jag missat något? Jag lär ju i alla fall svimma om jag ska behöva sticka någon i dennes vener. Tänk om jag lyckas göra ett stort hål och venblodet sprutar mig rakt i ansiktet. Då lär mitt maginnehåll spruta i ansiktet på den stackars försökspersonen/patienten. Usch!

Annars gäller ju Grekland nu. Och som jag tjatar i den här bloggen om Grekland, men jag längtar faktiskt. Till allt bortsett från just flygresan. Men om två timmar ska jag prata med en snäll AT-läkare som förhoppningsvis skriver ut en del bra lugnande medel till mig. Helst av en sort som lugnar mina nerver men inte söver mig.

Sen efteråt ska jag faktiskt träffa en kompis som nyligen flyttat till Skövde igen. Vi har inte setts på jättelänge! Men nu blir det ju förhoppningsvis ändring på den saken. Sen vill jag gärna komma ut också. Det är fint väder och skulle vara skönt att ta en promenad och röra på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar