måndag 10 augusti 2009

Mer plugg!

Jo så nu ikväll så var jag och skrev ut lite artiklar i skolan. Läskigt och spöklikt är det där såhär på kvällen. Att det satt en tjej i datasalen där helt i mörker så att när jag kom in och såg hennes glasögon blänka till i dataskärmens sken och skrämma ihjäl mig, hjälpte föga.

Skrivaren jobbade seeeegt och drog ut på tiden. Dum som jag är tänkte jag fördriva tiden med att leta reda på en häftapparat och häfta ihop de sidor som skrivaren trots allt HAR spottat ut. Men det var mörkt i hela korridoren förutom precis utanför datasalen. Och ännu dummare som jag är gick jag faktiskt ut i mörkret för att leta efter den där häftapparaten. Jag förväntade mig monster som skulle hoppa fram ur hörnen eller galna blodsugande studenter som hänger i takets mörka hörn och som bara vågar sig fram när solen gått ner.

Inget av detta hände som tur var och jag lyckades trava hem med 3 av 5 artiklar (längre än så orkade jag inte vänta). Jag höll dessutom en av skeletterna i handen (finns fyra av dem i datasalen där) mest för att övertyga mig själv om att den inte kommer att anfalla mig plötsligt.

Nu har jag plitat lite på ett av arbetena och insett att jag nog kan bli klar med den imorgon om jag bara är lite flitig. Skönt! Då är det bara ett arbete och två tentor som skiljer mig från friheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar