torsdag 30 april 2009

Valborg

Nu har jag skrivit två negativa och smått ilskna inlägg så det är dags för ett mer harmoniskt denna gången.

Valborg är ju då inget vi firar på något speciellt sätt häromkring. Sen jag träffade älskling har vi inte firat Valborg nån gång. Men i år sa jag redan i tid att jag ville fira lite. Det är ju mysigt. Det jag ville var att titta på majbrasan. Så vi bestämde med kompisarna att vi skulle knalla ut till Aspö gård och titta på brasan där.

Det blev middagstid och plötsligt ringer telefonen. Kompisarna ska bara till Boulogner skogen och se på den brasan. Så vi hakade på. Jag fick stressa med maten som förresten blev helt förträfflig. Äntligen fick jag till ostsåsen precis så som jag ville. Krämig men inte för fast och inte för rinnig heller! Direkt efter maten begav vi oss.

Brasan var inte stor. Faktum är att jag letade och letade efter brasan när den var framför mig hela tiden. Pytteliten var den. Någon smartskaft hällde riiiikligt med bensin över den så när den tändes sa det POFF och fem minuter senare var den nedbrunnen. Men vi hann filma och ta kort på den och bli aningens rökta också då vinden blåste röken precis på oss. Men trevligt var det men trevligt sällskap.

Efteråt knallade vi hem. Det var lite kyligt i luften men vi fick en förfrågan om spelkväll så vid 20:30 gick vi iväg och spelade spel hos min vän. Det var ett jättekul spel och vi hade trevligt. Vi åt frukt och kålrabbi och tittade med ett halvt öga på En Geishas Memoarer.

En mysig Valborg med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar