måndag 13 april 2009

Oinspirerat och smått deprimerat

..sitter jag här nu. Jag VILL inte plugga. Har skrivit ett par rader och intressant är det men ja orkar inte lära mig om någon bakterie just nu. Men seminariet är imorgon bitti, likaså duggan och kan jag inget så får jag komma tillbaka nästa år och jag har redan "kommit tillbaka nästa år"!

Påsken var mysig och roligt, minus vissa incidenter men på det stora hela var den som jag tänkt mig. Bilder kommer senare. När man kommer hem efter att man varit bortrest och då framförallt när man var hos lilla mamma så infinner sig en nedstämdhet. Jag tänker på hur mysigt det är, trots att vi ibland bråkar och skriker, men även på att hon sitter där, lång borta i sin ensamhet och kanske gråter till och med. Jag tror det hade varit enklare om hon hade en partner på det viset för då vet man att hon inte är ensam i alla fall.

Ibland tänker jag även på hur det hade varit om vi levt som förr i tiden. Så som min kompis Martina gör som bor hemma. Men i samma ögonblick som jag tänker det så vet jag redan att det inte hade funkat. Jag är vuxen nu och ska ta hand om mig själv och leva mitt eget liv. Det är ett gott betyg för det liv ja lever idag. Med älskling och skolan och mig själv. Men att jag tänker så är även ett gott betyg åt mitt gamla liv. Det livet jag levde med Kunyi och Cinu. Det hade sina upp och nergångar det också men det var ett mysigt liv.

Nå nog om mina funderingar. Nu ska jag faktiskt plugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar