fredag 17 april 2009

Plugg och pizza!

Ja det är väl vad dagen kommer att bestå av. Jag har varit iväg till skolan på förmiddagen och skrev som en besatt på min "summary 2" om cystisk fibros och bakterien pseudomonas aeruginosa. Det är rätt läskigt att läsa om en sån här bakterie och hur många kluriga sätt den har att undvika antibiotika anfall och immunförsvaret. "Tur" att den bara drabbar en om ens immunförsvar är nedsatt.

Sedan vi började läsa mer ingånde om bakterier och allt möjligt har jg märkt att jag blivit mycket mer noga med hygienen. Förr kunde jag komma hem från stan och bara ta ett äpple eller en macka. Nu klarar jag inte av att klia mig i ansiktet ens om jag varit ute bland folk. Man tar ju på en massa handdtag och annat och vips har man en massa bakterier på sig. Jag tvättar händerna så fort jag kommer hem. Likadant om jag varit på Friskis. Jag vill inte ens tänka på vad man rör vid när man är nere på golvet och gör armhävningar.

Än så länge är detta inte sjukligt men jag får nog vara på min vakt.

Ikväll ska jag baka pizza här hemma. Det blir gott. Vi ska prova att ha på lite zuchini. Undrar hur det smakar. Jag gillar inte pizza som man köper på pizzeria. Den pizzan dryper alltid av fett och är inte så god.

Nepp nu ska jag nog kila iväg till skolan snart igen. Förutom summary 2 måste jag även skriva en komplettering för jag kuggade duggan vi hade tidigare i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar