tisdag 28 april 2009

Sjukstuga

Idag var det sjukstuga här. Andreas har gått och blivit förkyld. Han mådde inte bra igår men idag mådde han sämre. Jag knallade iväg till skolan tidigt imorse för att kika på mina prover på labbet och fylla på med ethylacetat. Sen hade jag seminarium. Däremellan fick jag ett SMS av älskling som absolut ville att jag skulle köpa läkerol åt honom och hämta upp hans morgonrock ur tvättstugan.

Hemkommen ser jag hur ynklig stackaren är. Han hade feber och ont i halsen och satt nerbäddad i soffan med en massa snorpapper runt sig. Det var bara att åka iväg till apoteket och köpa ipren och en termometer för vi hade ingen. Sen till Willys och köpa citroner, näsdukar och en fotbollstidning.

De flesta brukar göra sig löjliga över hur deras män beter sig när de är sjuka. Att de dööööör osv. De skrockar gärna åt stackarna. Men inte jag. Inte sen årsskiftet då jag låg med 40 graders feber i nästan en hel vecka och då orden "Hjälp mig någon!" blev bevingade häromkring.

Jag tar hand om honom för jag vet att de gångerna jag är sjuk tar han precis lika bra hand om mig. Plus lite till för jag gråter mycket och är vaken på nätterna. Jag får i alla fall sova när han är sjuk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar