onsdag 22 april 2009

Joggat men inte pluggat!

Eller joooo liiiite har jag skrivit ändå. Ett hel litet stycke om staphylococcus aureus patogenes. SÅ duktig var jag. Jag skrev dessutom "Biofilm formation" och det får bli nästa stycke att ta itu med vad gäller plugget.

Joggingen gick bra. Jag berättade inte men i söndags var jag ute med Andreas och sprang. Jag berättade ett par dagar innan hur min "runda" ser ut, var jag springer. När vi är ute säger han att vi ska springa mer än så. Jag blev skitledsen och arg! Räcker inte det med min runda?! Här kämpar jag som en skitig potatisplockare på soldränkta åkrar och det räcker inte! (Inget illa ment mot potatisplockare! Ni gör ett underbart jobb!)

Min ilska ledde såklart till tanken "Nä nu jääääävlar ska jag visa DIG!" och jag sprang en längre runda på snabbare tid än jag brukar. Efteråt bröt jag ihop flåsandes. Det hela visade sig vara ett missförstånd. Han trodde min runda var kortare än den är så han var nöjd trots allt.

Idag lyckades jag springa samma runda. Inte på lika kort tid, men ändå. Det går bra det här! Men jag lär behöva min Andreas bakom mig i spåret för att motivera mig att springa liiite me liiite snabbare.

För övrigt har jag nog benhinneinflammation. YAY! Eller inte då. Men jag är försiktig och har lärt mig en ny joggingteknik som underlättare rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar