torsdag 16 april 2009

Olivolja + socker = duschkräm?

Japp tydligen är det så. Och det funkar jättebra. Normalt sett är jag skeptisk mot allt fett på min hud. Den är så konstig. Ibland är den torr och ibland fet. Gärna så att på vissa ställen (vader och smalben samt överarmar) är den torr och på andra ställen (resten av kroppen) är den lite oljig och fet. Men tydligen ska olivolja vara bra ändå. Så jg provade och blandade olivolja och socker i en skål och duschade med den.
Jag funderade på att först tvätta mig med tvål ändå för jag hade varit ute och sprungit men sen körde jag med bara blandningen. Man känner sig jätteren och exfolierad. Imorse provade jag en annan variant. Då tvättade jag ansiktet med olivolja. Smörjde in ordentligt och tvättade ren se baddade med handduk. Man kännde sig superfräsch och huden blev jättelen på en gång. Kan rekommendera detta!

Jag har lite kvar av blandningen och hopppas att Andreas också känner sig manad att prova sen. Jag tror inte att jag alltid kommer att tvätta mig såhär från och med nu men ett par gånger i veckan i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar