torsdag 26 mars 2009

Adéles nya liv! Dag 2

Nu har jag börjat att äta enligt det nya upplägget och minskat på maten. Såhär i början kan jag erkänna att det är lite småjobbigt. Speciellt när man är hungrig. Jag äter tills jag är mätt men sen en halvtimme senare känns det som om jag är hungrig igen. Detta tror jag beror på att jag är så van vid att äta mer. Min förhoppning ligger i att den känslan försvinner snart. Om någon vecka eller två kanske.

Men det går faktiskt helt okej att "uthärda" känslan eftersom jag vet att mellan lunch och middag så kommer ett mellanmål. Då hinner jag ju inte bli vårlhungrig och samtidigt lugnas jag av tanken på mellanmålet.

Jag är rätt stolt över mig själv måste jag säga för jag tvekade länge och väl innan denna förändringen. Detta vill jag säga var nästan svårare än att avstå sötsakerna! Kanske för att jag vant mig vid att inte äta sötsaker. Sen ska man inte ropa hej än, jag är bara inne på min andra dag. Men just nu är motivationen hög faktiskt.

Igår var vi även iväg och trände. På grund av tentaperioden (som i och med denna dagens tenta är äntligen över för den här omgången) var jag inte iväg och tränade på Friskis på ca. 1.5 vecka. Sen kom Stockholm också. Så det var lite småjobbigt igår, men mot slutet av passet fick jag en adrenalinkick. Det finns en låt som nästan alltid får igång mig! Den allra sista låter i det passet och då par jag som en galning. Som tur var stördes jag inte alltför mycket av min ischias heller så jag kunde ta ut rörelserna mycket bättre.

Idag blir det nog en kall solskenspromenad. Den är någon minusgrad ute och vackert solsken. Önskar att det kunde bli varmare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar