torsdag 5 mars 2009

Plugg och sommarjobbssök!

Idag fick jag ett tips om ett sommarjobb som jag kunde söka. Det är på Arla Foods här i Skövde. Då skulle jag jobba som laboratorieassistent och det skulle faktiskt vara helt underbart! Jag ringde dem genast och de lät mycket positiva och sa att jag ska skicka iväg en ansökan. Sagt och gjort, femton minuter senare var ansökan skriven och ivägskickad. Nu hoppas jag innerligt på positivt svar från dem för det vore faktiskt en dröm att få jobba där i sommar!

Även älskling hittade ett intressant jobb där och skulle han få jobbet skulle han packa cottage cheese i sommar. Cottage cheese är gott och älskling äter mycket sånt för det innehåller mycket proteiner.


Här skulle vi jobba om vi fick jobbet.









Innan jag gjorde detta dock så pluggade jag lite. Idag gick det lite bättre. Jag pluggade dock inte humangenetik så det kan nog vara anledningen. Humananatomi stod på "schemat" för min del och örat och ögat var temat där. Här är en ususel bild på choclea och canalis semicircularis från min bok.






På eftermiddagen gick jag på en långpromenad bort mot Horsåsvägen utanför stan. Det är ganska lugnande där borta och man får en lätt lantlig känsla då det oftast luktar lite kobajs där. Mycket kohagar åt det hållet. En bild från min promenad.




Nu på kvällen blev det tomatsoppa med tortellini och rostat bröd som vi avnjöt till Lost. Efteråt blev det Halv åtta hos mig enligt vanlig ordning. Jag måste bara säga att jag blev otroligt besviken på den där Lena idag. Hon gillade maten hon fick ikväll men ändå gav hon en 4 bara för att hon skulle ha chans att vinna. Hah! Hon med sina stekta kiwis s såg hur läskiga ut som helst. Trodde hon på allvar att hon hade en chans?

Efter Halv åtta hos mig blev det Singstar. Jag älskar verkligen Singstar. Och i synnerhet att sjunga med älskling. Ensam blir det lätt tråkigt men med honom är det jättekul! Han är riktigt duktig också med vissa låtar och på Sugababes - Red Dress klådde han mig faktiskt också!

Nu blir det nog lite slösurf och sen sängen med min bok. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar