fredag 13 mars 2009

Fredagen den 13:e! En BRA dag! :D

Det var ett par dagar sen jag hörde av mig. Det är för att det egentligen inte händer så mycket. Jag pluggar, försöker komma ut och röra på mig, komma iväg och träna. Så knallar livet på.
Det är tentaperiod och det känns. Dagarna är trista och fyllda med mycket plugg. Det tänker jag inte ens skriva om mer.

Så igår ringe våra vänner och ville att vi skulle lucha med dem på Wallemans. Det är ett fint ställe med god mat. Som student betalar man 70 kr och får en rejäl lunch med jättegod salladsbuffé och en god lunch samt kaffe/té och kaka efteråt. För den som äter sånt.

Vi velade en stund och jag ville, men vår ekonomi är ju inte den bästa, studenter som vi är. Men imorse bestämde älskling att vi ska gå och jag var inte den som stretade emot. Trots att vi hade tacos hemma från igår kväll. Men det går ingen nöd på den. Den får ätas ikväll helt enkelt. :D

På förmiddagen var det plugg. Ja så gott det gick med en slammrande, söt, morgonrocksklädd Andreas här. Han vet nog inte med jag gnisslade tänder här. Sen luktade det prutt om hans ägg okså! Men vad gör man! Kan inget annat än älska den där krabaten ännu mer haha!

Vid 12 knallade vi iväg till Wallemans och jag hade packat väskan för jag skulle simma eftråt. Sist jag åt där beställde jag deras fisk med potatis och nån god sås. Den var supergod, men jag ville gärna prova något annat. Så jag tog grekiska grillspett med klyftpotatis och tzatziki. Det var SÅ gott! Sällskapet var trevligt också. Vi bestämde att de skulle komma över imorgon då vi ska se Melodifestivalen.

Efteråt for jag som sagt och sommade en timme och bastade efteråt. Man var lagom trött och mör i kroppen när man klev innanför dörren. Jag fick enn gulligt mottagande med pussar och kramar och efteåt även kiwihalvor med ett glas vatten till!

Och så öppnade jag mailet! Där stod det att de vill träffa mig på Arla för ett eventuellt sommarvikariat. Antar att det blir som en arbetsintervju. Jag är SÅ glad! Jag skrek rakt ut när jag såg mailet! Denna arbetsintervju är den 24:e mars klockan 14:00! Det skulle vara helt underbart att få jobba där! Ringe även min mor och nu lät hon inte besviken och sur utan glad och hoppfull! Det gladde mig också.

Nu hoppas vi att älskling också får ett sånt här mail snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar