söndag 1 mars 2009

Middag med vänner

För en gångs skulle känner jag mig inte det minsta stressad när vi bjudit över folk. I vanliga fall planerar jag en tid i förväg och sen börjar jag med allt alldeles för sent och så står jag där en timme innan gästerna ska komma med dukning, matlagning, dusch mm. kvar och stressar. Men idag blev det inte alls så. Därför är det skönt att lägga sånt här på en söndag. Då har man hela dagen på sig att förbereda.

Och så var det idag. Vaknade ganska sent och åt frukost. Sen satte jag igång med tvätten, dammsög, plockade lite och gjorde en total-omorganisering av bokhyllan (den var välbehövlig). Efteråt åt vi lunch framför Sarah Connor Chronicles och tog det lugnt. Sen var det dags för älskling att bege sig ut och handla. Själv tog jag hand om tvätten och dukade bordet. Klockan tre var bordet dukat och klart, då tog jag en skön dusch och klippte hårtopparna på mig själv. Orkar inte gå till frisören och betala en massa pengar för något jag är kapabel till att göra själv. Kanske nån gång i vår, lite bara för att, men inte nu.

Sen pratade jag i telefon med mamma, klädde på mig, ner till tvättstugan igen och nu sitter jag här och väntar på att älskling ska i klar med att steka kycklingen så jag kan sätta igång med såsen. Vännerna kommer om 10 minuter och jag är kolugn. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar