onsdag 18 mars 2009

Stockholm imorgon

Imorgon åker vi som sagt till Stockholm. Dagarna nu innan har varit mycket stressiga och mycket plugg-fyllda. Jag vaknade 6:45 varje dag och åt frukost. Efteråt gick jag iväg till skolan och pluggade till lunchtid. Kom hem och åt lunch och sen tillbaka till skolan. Ja ungefär så såg mina dagar ut.

Men nu blir det ändring snart. Imorgon åker till till Stockholm. När vi kommer hem skriver vi vår första tenta och på torsdag den andra. Det blir SÅ skönt att få det gjort så jag faktiskt längtar lite.

Idag kom ett paket till mig. Jag har beställt lite böcker som jag längtat efter att få läsa.

Jag måste bara skriva lite om mitt plugg igen. Jag är faktiskt rätt stolt över hur jag tagit tag i det hela sen förra året. Då gick det hela käpprätt åt helvete men nu går det bra. I höstas började jag lite smått med att komma igen med både motivation och rutiner och nu de senaste veckorna har jag fått in rätt bra rutiner. Jag går till biblioteket flera gånger i veckan och sitter verkligen och pluggar.

Förra året var detta en drömscenario. Jag VILLE men orkade inte och var omotiverad. Det som bevisar att jag HAR motivationen nu är att jag verkligen läser Humangenetiken. Ett avskyvärt ämne som är rolig egentligen men svår som sjutton. Detta är det svåraste ämnet jag nånsin haft. Boken är mycket förvirrande dessutom men när man fattar så är det SÅ skönt! Som idag då jag förstod X kromosom inaktiveringen. Jag hoppas den kommer på tentan sen. :D

Så nu har jag tjatat färdigt om detta! Nu ska jag torka håret sen är det nästan dags att lägga sig med en bok. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar