onsdag 4 mars 2009

Plugg, plugg...if only!

Hela veckan har jag försökt plugga in ett kapitel i min humangenetikbok men det går inte. Den kursen är skittråkig och svår. Motivationen ligger inte så högt men jag tvingar mig att värma stolen.

Här hemma går ju plugget inte så bra. Just eftersom motivationen inte ligger på topp så springs det på toa titt som tätt, tas en frukt eller gås en promenad i lägenheten.

Ida var vi på stan och skulle kika lite. Jag behövde skor. Så förmiddagen skulle tillbringas i köket med plugg. Jag lämnade datorn här igår för att inte ens få för mig att sitta i soffan och tillbringa en timme där med frukost och surf. Nej, nej! Här skulle det pluggas för fulla muggar och åh vad jag skulle lära mig saker! PCR och DNA kloning! Vad var det?

Imorse drog jag mig i sängen en halvtimme längre än ja tänkt, gick sedan upp och klädde på mig. Gjorde iordning en god äggmacka med ett glas mjölk och var taggad! Eller inte...för plugg blev det inte myket av. Så går det när det trådlösa nätet börjar funka som i ett trollslag.

Klockan 12 hade jag skrivit en halv sida! Då skulle jag äta lunch och göra mig i ordning för att sedan möta älskling på stan.

Det är ju ett annat tema det där med stan och skoshopping. För aldrig förr har jag väl varit mindre motiverad att köpa ett par skor som idag. Anledningarna är många. Förr älskade jag att köpa skor och jag har ett par tio skr i garderoben, men alla mina vardagsskor har gått sönder och läcker. Nu gick det så långt att en bit av den gamla skon även hade lossnat och stod rakt ut från sidan. Så fort det var fuktigt ute så blev mina fossingar dygneblöta. Äckligt och obekvämt!

Droppen kom i förra veckan då jag till min fasa upptäckt att det kliade mellan tårna och luktade inte gott. När jag tittade upptäckte jag något jag aldrig förr har sett. Små sår mellan tårna som om huden hade flagnat bort och lämnat sår efter sig. Jag hade mina misstankar angående detta fenomen och det tog ingen lång tid att googla fram vad det var. Fotsvamp! Japp för första gången i mitt liv hade jag något så äckligt som fotsvamp. Där och då bestämde jag att jag måste byta skor. Kurerade mig snabbt med ättiksprit och även om svampen inte är helt borta så ser det mycket bättre ut. Det lutkar inte så mycket godare för ättiksprit har ju en egen specill doft. Men jag för min del föredrar den framför fotsvampdoft. Älskling lär nog kunna diskutera den saken.

Nå så tillbaka till varför skoshopping är så otroligt eländigt. Inte nog med att skor (ja allt idag) kostar en massa pengar, de är inte ens prisvärda. Jag skämtade med en kompis och sa att jag skulle kanske köpa såna där dyra ecco-skor som alla tanter har som har bra kvaliet. Då skulle jag nog inte behöva köpa skor på ett tag. Men tyvärr har jag inte pengar till det just nu. Annars hade jag nog gått in på en dyrare affär och köpt ett par rejäla skor. Om än inte tantiga såna.

Så som sagt, dyra och inte prisvärda. Men till råga på allt så är de dessutom otroligt fula också. Man kan inte hitta ett enda par skor idag på Din Sko som är snygga. Är de okej i utseende så kostar de närmare 500 kr. Pengar som jag som sagt inte är villig att betala för ett par skor som kommer att gå sönder efter ett halvårs användning.

Men efter mycket letande så hittade jag ett par skor som jag är hyfsat nöjd med. Jag ser på de att de inte kommer att hålla särskilt länge. Håller de till nästa vår så är jag nöjd. Det var rea på de och jag gv 199 kr för dem. Ett okej pris i dagens finanskrisiga läge.

Efter shoppingturen traskade vi hem och det var dags för plugg. Efter 15 minuters "pluggande" behövde jag en rast så jag - hör och häpna - började stryka och vika kläder!

Så har det gått sen dess. Så nu ger jag upp för dagen och ser på Lie to me på 4:an! Go'kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar