onsdag 25 mars 2009

Adéles nya liv! Dag 1

Ja för nu är det inte sockerdetox mera. Inte bara alltså.

Nu ingår jag sockerdetoxens tredje del. Denna gången varar den inte så länge. Fram till påsk bara. Det är väl ungefär tre veckor.


Igår bestämde jag mig för att inför en ny vana. Sockerdetoxen var ju egentligen bara början och då jag vant mig så bra nu så är det dags för nästa vana att bli introducerad lite smått. Förra veckan började jag experimentera. Älskling föreslog att jag skulle kanske ersätta en lunch eller middag någon gång i veckan med en protein och frukt shake. Det provade jag förra tisdagen men en sån mättar inte vidare mycket så vid middagstid är man ju vrålhungrig.


Så nu minskar jag mina proteiner samt minskar på kolhydraterna och ökar lite på proteiner och grönsaker istället. Frukosten har jag redan under kontroll eftersom rätt länge nu så har jag ätit en macka med ett ägg på och keso. Det tycker jag är en bra frukost. Kanske komplettera med någon paprikabit eller frukt till.


Lunchen och middagen blir dock ibland på tok för stor. Så det ska jag kolla på lite nu. Jag införde även ett belöningssystem och varje gång portionen ser bra ut och jag inte överäter så får jag en stjärna. Om jag inte gör det får jag en prick. Per dag kan jag alltså samla på mig tre stjärnor som max. Det tror jag kommer att motivera mig när man ser alla stjärnor sen och så vill man äta mer men man vill inte ha en prick där bland alla stjärnor.


Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar