söndag 31 maj 2009

Sommar, sommar!

Helgen har varit mycket varierad. Det är nog det bästa ordet man kan använda för att beskriva hur helgen varit.

Lördagen var en hel dag av ångest, blod, svett, tårar och tandgnisslan. Natten mot igår sov jag inte en blund! Det blev väl sammanlagt en och en halv timmes sömn som spriddes ut över natten. Jag la mig vid 3:00 och gav upp och gick upp vid 5:30. Det handlade om labbrapporten och dåliga (urusla!) labb kamrater som bara MÅSTE skriva allt i sista stund. Då jag dessutom inte ens hade tid.

Igår skulle jag ha suttit och pluggat till tentan som kommer på tisdag, men istället fick jag springa fram och tillbaka till skolan, gråta hysteriskt och vara förbannad. Tack och lov har jag ju världens bästa sambo som dels står ut med mig i det här tillståndet och kan dessutom ge mig hopp, tröst och ett lugn mitt i allt detta. Det flyter nog valium i den mannens ådror och i dessa situationer lyckas den ju smitta över till mig också lite. Fina, fina älskling!

Sen på eftermiddagen då saker löst sig lite med rapporten kunde jag ändå inte sova så vi bestämde oss för att gå till ÖB och köpa solstolar så vi kan sitta på baksidan av huset här och sola nu när det är så fint väder. Vi skulle precis gå hemifrån då min fina vän ringde och frågade vad vi gjorde. När hon hörde vad vi skulle ha för oss ville även hon hänga på. Några minuter senare ringde hon att hennes pojkvän skulle också med och vi skulle ta bilen. Sagt och gjort.

På ÖB inköptes solstolar, ett beach boll set och såpbubblor. Vi lämnade en del saker här hos oss och gick till Boulogner skogen för att kasta freezebee och spela boule. Det var verkligen jätteskönt efter nattens och förmiddagens trauman. Jag slappnade av och mot slutet blev jag riktigt trött. Vi kom hem och jag kände att tröttheten började vinna över mig. Jag fick sova en halvtimme i soffan. Sedan började jag med middagen. Under tiden somnade älskling och jag fick väcka honom när maten blev klar.

På kvällen såg vi Illusionisten på 4:an. Jag somnade mot slutet och efteråt ramlade jag rakt ner i sängen och sov 9-10 timmar i sträck. Det var skönt att vakna utvilad!

Förmiddagen börjades med att jag åkte till min vän och lämnade lite saker hos dem och fick med mig en burk laxröra. Efteråt blev det plugg, städning och lunch. När allt detta var avklarat gick vi ut till baksidan för att testa solstolarna. Min älskling visade sig dock vara lite paranoid och kände sig hela tiden iakttagen. Men jag slappnade av och byggde på den solbränna som jag lyckades få igår av att leka ute.

På eftermiddagen gick vi även en sväng på stan och åt glass och satt på en uteservering och avnjöt lite dricka. Det var mycket skönt och sommar- och semesterkänslan infann sig på riktigt. Efteråt handlade vi lite mat för kvällen och imorgon. Sen satte jag mig ute i solstolen igen. Nu var det skugga och jag kunde plugga lite i lugn och ro.

När plugget var klart gick vi ut och spelade lite beach boll. Då var klockan 19:30 och det var fortfarande varmt och soligt ute. Det är det nu också.

Bortsett från allt trauma var helgen mycket fin och somrig. Det är just såhär jag hoppas att resten av sommaren också ska förlöpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar