måndag 11 maj 2009

Stavgång

Titta, en (töntig) bild!

Jo alltså detta med stavgång var i mitt huvud alltid (fortfarande?) en tant-grej. Jag sa att när jag fyller 30 ungefär då kan jag tänka mig att köpa stavar att gå med. Inte för att 30 är tant-ålder men jag menade ju på att då är man ju mogen. I och för sig undrar jag om/när jag kommer att bli mogen för 30 är ju bara 6 år bort och den tiden räcker nog inte, men det är ett annat tema.

Men häromdagen då jag var på den där turbo-promenaden så tänkte jag att ett par stavar hade ju varit kul att ha med sig ändå. Man går ju där och viftar med armarna ändå. Så jag funderade och tänkte att lite till ska jag fundera på det innan jag bestämmer helt, men i går var jag på en liten shopping-runda och såg en tjej i min ålder som precis hade köpt ett par stavar och hon stod och inspekterade dem tillsammans med sin kille. Så jag sprang in på Stadium och spontanköpte ett par!

Idag var det premiär-tur och det gick bra. Man jobbar verkligen mer med armarna och överkroppen och jag kan lätt tro att man bränner mer. Jag läste att man bränner ungefär 46% mer än om man går utan stavar. Det är ju inte illa. Nästan 50% mer!

Det var ju lite pinsamt och jag gick inte ut förrän 19:00 med tanken att jag inte vill bli sedd. Sen gick vi där det inte var mycket folk och så lär jag ju fortsätta eftersom jag måste dels vänja mig vid att gå med dem och se ut som ett proffs och dels för att den där tant-stämpeln är svår för mig att sudda ut.

Min älskling var ju bra gullig. Han sa att "Neeeej, inte är detta tantigt inte!" men när han skulle prova så vågade han bara gå med dem tills han såg en människa på andra sidan gatan! Då var det bråttom med att trycka dem tillbaka i mina händer.

"Men du sa ju att det inte var pinsamt och tantigt!"
"Öh, neeej men...jag är ju man!"

Sexist much?

1 kommentar:

  1. Hej! Såg att du skrivit på ladydahmers blogg om henna. Självklart finns det i sverige.. bl.a på hälsokostaffärer, eller hos ekologiska frisörer.. Lycka till!

    SvaraRadera