måndag 25 maj 2009

Gäss och klotter

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade. Jag skriver inte mycket här men det är en hel del annat att göra och så har jag ingen lust ibland.

Men idag var jag på promenad. I Boulognerskogen här bor det en familj gäss. En mammagås en pappagås och en bebisås. Denna bebisgås är dock inte så bebisaktig längre för han är förra årets...produktion. Så han är nog egentligen ganska fullvuxen fast han fortfarande är kortare än mamma och pappagås.

Detta är anledningen också till varför jag inte tänkte att det skulle bli farligt att gå förbi dem när de satt mitt på vägen i Boulognerskogen. Mitt på den lilla stig jag hade bestämt mig för att gå på. Men för säkerhets skull saktade jag ner och gick långt ut till vänster för att inte förolämpa dem. Men plötsligt reser sig pappagås och går emot mig och väser "HSSSSSSHSSSS!" och lyfter huvudet mot mig i en hotfull gest.

Jag som har lite trauman med sammandrabbningar med fullvuxna tuppar på min mormors hönsgård, blev såklart rädd. Jag överägde att göra en hotfull gest tillbaka men jag är för rädd om mina ögon...och mitt fett. Så jag backade. Då fick jag gå förbi för pappagås. PHEW!

På väg hemåt såg jag hur skitungar (för jag vill inte tro på att vuxna människor gör sånt här) har klottrat på tunneln vid högskolan igen. Jag har tappat räkningen för hur många gånger klottersaneringsbilen har varit här sedan i början av året. Idag såg jag dem igen, men då vid Gothia Science park där några idioter hade spraymålat deras skylt. Varför gör man såhär? Har man verkligen så tråkigt? Inte nog med att det är fult som fan (för inte fan är då detta konst) så är det nog ganska dyrt att ta bort det. Visst det ger väl lön åt någon, men jag förstår fortfarande inte syftet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar