fredag 29 maj 2009

Underbar sommardag!

Idag hade jag en riktigt efterlängtad och underbar sommardag! Jag och min vän hade kommit överens om att ses och åka ut till Elins Esplanad och shoppa lite. Sagt och gjort. Somrigt klädda och fina åkte vi ut dit och shoppade loss. För min del blev det ett par fina skor, en kofta och ett par shorts. Förutom det köpte jag även en sån där grej man hänger i garderoben för att kunna förvara skor i. Min älskling var ju inte så glad över alla skor som jämt stod i dörren.

Sen kom jag hem och lagade mat. Tacos blev det och det var riktigt gott för det var ju inte igår man åt det. Om jag inte minns fel var det i mars sist då vi var hos svärmor. Söta svärmor som nästan alltid gör tacos när vi kommer. Världens bästa tacos också!

Sen tvingade jag min älskling att gosa med mig för senare skulle jag och vännen ut igen och ta oss en öl/cider. Det blev en mini-pubrunda. Först gick vi till Krikelins och jag tog en cider och hon en öl. Det var skönt. De har sköna utomhusmöbler att sitta i och vi pratade om allt möjligt. Det var skönt att bara få prata med henne lite och diskutera allt mellan himmer och jord. Efteråt blev det Harrys där ännu en öl och cider dracks upp. Harrys har den bästa cidern jag någonsin druckit. Jättegott päroncider.

Och nu är jag hemma. Jag har med mig en stulen blomma till min fina älskling men han befinner sig i duschen. Han kommer nu snart och då blir det lite gos till. Jag har ju saknat honom. Inte sett honom på hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar