torsdag 14 maj 2009

ESC - Semifinal 2

Ja eftersom jag nu skrev om semifinal 1 så måste jag ju skriva om 2:an också som var mycket bättre. Jag hade 8 favoriter som jag ville skulle gå vidare. Alla gick inte vidare tyvärr. En av absoluta favoriterna Irland hamnade ju utanför. Detta tycker jag är synd och skam. Deras låt var ju jättebra. Bra mycket bättre än den där kråmande, sliskiga Sakis från Grekland. Och miltal bättre än Ukrainas bidrag. Jag försår inte lockelsen av en medelålders kvinna som håller på och sexar sig på scenen.

Detta med sex är jag alltid lite skeptisk till som tema. Det är ju så jäkla uttjatat. Många säger i alla fall att Ukrainas bidrag var sexig. Det tycker då inte jag. Då tycker jag (faktiskt) att Estlands är bra mycket sexigare. Ja Estlands bidrag var ju en favorit i vår soffa. Inte min favorit då utan min älskades. Det svettades rejält när den skulle komma. Handsvetten på mina lår gick ju inte att ta miste på hehe! Och så fick jag inte säga ett knyst. Men den var ju fin.

Min favorit ikväll var Norge. Jag hoppas som sjutton på att den vinner. Den är så fin så man får en klump i halsen och vill böla för hela världen att se. Men man gör inte det för man skulle ju bli retad till (ytterligare ett par) tårar. Ja den överträffar Bosniens bidrag i år. Så vacker och glad och ändå lidelsefull på något sätt. Ja den har ju allt för att jag ska tycka om den!

En anna låt jag gillade var Albaniens. Det är sant att hon rör sig lite stlet och tafatt på scenen och att den där blå gubben med inget ansikte var läskig och tvillingarna Ben Stiller var något skrattretande, men vilken röst! Ja man ryser ju lite. Hon påminner i och för sig om en av mammas kompisar i en yngre version, men allt det tar man sig ju förbi.

Jag ville även att Azerbaijan skulle gå vidare för jag gillar Arash även om hans låtar är mycket enformiga och det gjorde den. Så jag är nöjd.

Nej, det var inte så hemsk mycket som jag var missnöjd med ikväll. Jag gillade inte Lettands låt. Ungern kom inte vidare men även fast det i mina ådror flyter röd-vit-grönt blod så tyckte jag inte att det var fel val. Tyvärr Ungern! Kom tillbaka nästa år och ta med er något i stil med Nox eller något annat spännande!

Nej så jag avslutar för kvällen och lägger mig. Imorgon är sista labbdagen och innan dess blir det ju en anatomitenta. Så jag säger god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar