onsdag 13 maj 2009

ESC - Semifinal 1

Vi har längtat och längtat och laddat och längtat lite mer. Nu är det ESC igen!

Jag orkar nog inte skriva alltför mycket. Men jag kan inte fatta att Armenien gick vidare. De var läskiga och sången var helt bedrövlig. Musiken var bra men resten var bara bläää. Det land jag hade svårast för ikväll var dock Bulgarien. De skrek som stuckna grisar och det skulle föreställa sång? Nästa gång, lämna tortyrredskapen hemma och ta lite sånglektioner. Att tanterna hade klämt in sig i vidriga tutt-dresser och såg skitläskiga ut allihop gjorde det hela inte bara omöjligt att lyssna på utan även omöjligt att titta på.

Jag gillade Bosniens låt jag. Får lite tårar i ögonen av den sådär. Det är en vacker låt både till melodin och betydelsen.

Sen hejjade vi såklart på Malena då och hon var ju bra. Mindre bra saker var en tråkig scen och att ljudet inte funkade så bra. Men trots ljudfelet så lät hon ju bättre än många andra.

En sak jag inte förståd vad den där mellanakten Ryssland hade. Jag kanske är helt tappad men jag fattar inte om all militär utrustning med stridsvagnar och flygplan och massa militära kläder var ett skämt eller inte. Hur som helst var det inte kul och mest bara obehagligt. Och var det inte ett skämt (vilket är ju vad jag misstänker) så är det ännu läskigare.

Nej, detta är vad jag orkar med nu. Nu blir det sängen för jag har en tidig labb imorgon. Eller har jag? För mina labbkamrater har inte hört av sig om de kunde eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar