torsdag 10 september 2009

Hur ska man orka hålla studielusten och humöret uppe när det är såhär?!

Just nu är jag väldigt upprörd. Häromdagen (jag tror det var igår till och med eller i förrgår) skrev jag fina saker om hur skönt det var med skolstart och hur taggad och glad jag är trots att jag går i skolan varenda dag och sitter där i flera timmar. Men nu känns det bara som skit alltihop. Det känns som att någon inte gillar att jag är glad och lycklig.

Det är problem med sommarkurserna och med en kurs på hemmaplan och jag är ute på stridsstigen. Samtidigt ska man bolla med skola, hushåll och träning och i nästa vecka får vi besök som jag länge sett fram emot. Nu känns det dock som att jag inte kan fokusera på glada saker och på sånt som är viktigt när jag måste strida för mina betyg på ett eller annat sätt. Jag trodde ju att en student skulle plugga och få godkänt i sina ämnen och resten var upp till andra. Jag har skött mitt jobb det vet jag. Ändå är det jag som drabbas när andra inte gör det. Det är skitigt. Men det är klart. De får ju sin lön ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar