onsdag 16 september 2009

Börjar lösa sig


(En Greklandsbild bara för att det inte ska vara så tomt här)

Saker som i förra veckan gjorde mig arg angående skolan börjar lösa sig så smått. Mina betyg för sommarkurserna finns i ladok så nu kan CSN få fatta ett (positivt) beslut. Human anatomin som jag fick U på var jag bara ett par poäng ifrån och jag har redan hittat ett par frågor där jag kanske kan få nya poäng. Den får rättas om med andra ord och då kanske jag klarar den. Att jag klarar den med så knappa marginaler känns ju lite sådär dock, men då tentan är som den är och jag vet att jag kan det här så känns det ändå rätt bra.

Ikväll blir jag ensam här hemma. Älskling är just nu iväg på träning sen ska han äta och åka iväg för att se fotbollsmatch med sina klasskompisar. Jag bjöd över min vän att se film men hon kände sig inte i form så då blir den myskväll med mig bara :P Det går det med! Tänkte se någon film som heter Inkheart.

Jag har varit lite duktig idag och bakade en fin limpa och tvättade mattor. Detta trots att jag känt mig trött.

Träffade en söt katt på väg hem från en mysig promenad men min vän. Den kom fram och hälsade. Sen skulle jag ge den mjölk och bröd men den ville hellre jaga. Nåja. Vi träffas ibland här på tomten när jag ska någonstans och den hälsar oftast på mig med att jama lite artigt.

Nu knackar någon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar