söndag 19 juli 2009

Bullbak

I veckan var jag sugen på bullar. Men jag ville ju inte ge efter direkt utan jag bestämde mig att om jag på torsdag fotfarande ville ha bullar då skulle jag köpa ingredienserna. Så igår åkte jag och handlade. Och idag satte jag igång efter joggingpass och lunch. Nu doftar hela lägenheten av nybakta kanelbullar. Det är mulet och regnigt ute så det är rätt mysigt. Ikväll ska vi se film och ta oss någon bulle med té (inte kaffe). Gott!

Ja annars händer det ju inte så förfärligt mycket här. Vi pluggar båda två och så mycket mer är det inte. Jag läser en massa böcker om genus just nu och man VET ju det mesta som finns där men man tänker inte. Så man lär sig mycket ändå. Jag börjar ju undra varför dessa skillnader mellan könen har uppstått. Att som man förväntas man vara på ett visst sätt och som kvinna på ett annat. Och klart det finns biologiska skillnader mellan könen men varför måste kvinnan vara sekundär efter mannen? För det är man ju. Även om det kanske inte är lika tydligt idag som på den tiden då man trodde att kvinnan bara var en bägare och att hela den lilla människan som skulle bli en ny liten person kom från mannen helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar