torsdag 29 april 2010

Bröllop och annat skoj

Idag känner jag mig nöjd med mig själv. Jag har nu länge känt mig misslyckad i ex-jobbet men just idag, när allt var som mörkast så lyckades jag lösa ett visserligen litet problem, men det känns så mycket roligare nu. Jag är fortfarande missnöjd totalt sätt för det flyter inte på som det ska, men med en liten vinst har man så mycket lättare att tänka positivt på allt annat!

Andra nyheter är att vi nu har blivit officiellt inbjudna på min kusins bröllop. Den 4:e september ska de gifta sig. Jag pratade med honom igår och han säger att inbjudan är på väg. Vi är alla jätteglada för deras skull och så blir det SÅ kul att gå på ett ungerskt bröllop. Blir också intressant att se hur de hade tänkt med planeringen osv. Men jag har hört att han lämnat över all planering till sin fästmö.

Igår blev vi även inbjudna till min kompis i Lettland. De gifte sig förra året i september och fick då en lägenhet i bröllopspresent av hans farmor som de har håll på och renoverat hela vintern. Nu har de äntligen fått flytta in och bor nu i den centrala delen av Riga och av korten att döma så blev det så himla fint. Jag är jätteglad för deras skull, men också liiite avis. Hehe! Jag vill också börja planera för en framtida familj sådär. De har gjort i ordning ett rum för framtida barn och vi pratade om hur kul det skulle bli för deras barn sedan för de har en jättestor garderob som de kan gömma sig i när de leker kuragömma.

Men jag tror hursomhelst att vi får tacka nej till deras inbjudan och försöka åka i höst i stället för vi ska vara borta och resa rätt mycket i sommar ändå. Visserligen till familjerna men det blir nog så mycket resande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar