fredag 23 oktober 2009

Världens finaste!

Tänkte skriva det här inlägget tidigare idag, men det blev inte av. Sen fick jag bara ännu en anledning.

Tidigare idag frågade min älskling vad jag tyckte om skattjakter där man fick en massa små lappar som visar hit och dit och till sist till skatten. Jag sa att jag gillade dem. Kvällen var redan tänkt som en mysig stund. Han skulle komma hem sent från träningen och jag var också och tränade. Sen lagade jag en god gryta som vi avnjöt framför Idol. Men mitt i Idol börjar han smussla lite. Jag fick inte gå ut i köket och sovrummet.

I pausen fick jag hålla för ögonen och när jag fick öppna dem igen, sa han åt mig att titta runt efter något "konstigt". Det satt en liten klisterlapp på TVn. Och så var skattjakten igång. Jag fick en massa små lappar och gå hit, dit, till mikron, till ett foto, till min björn osv. Till slut hamnade jag vid bokhyllan och där, bakom en bok låg överraskningen. Två biljetter till en julkonsert med Shirley Clamp, Sonja Aldén, Måns Zelmerlöw och Sanna Nielsen. Jag blev så himla chockad. Jag förväntade mig en liten choklad eller något i den stilen. Men detta gjorde min fredagskväll. :)

Det är något speciellt med att bli given en present, speciellt något som är så väl genomtänkt som detta (jag ville gärna gå på julkonsert) när man inte förväntar sig det. När man inte fyller år eller firar annat.

Jag är lyckligt lottad som har en så fin man vid min sida. Imorse var vädret riktigt tråkigt ute. Det blev en lång frukost och efteråt kom han fram till mig och sa att jag fick vila mot hans bröst, något som jag tycker är jättemysigt. Varje kväll får jag vila där en stund, ibland får jag till och med somna så. Något mysigare finns inte på denna Jord!

Jag är bortskämd med att han en fin man som tar sig tid att kolla på google och skriva små söta lappar på ungerska och som lyssnar och tröstar inför presentationer och som förstår att jag blir irriterad och inte kan besluta om jag vill äta blodpudding den kvällen eller ej på grund av alla nerver i kroppen.

Jag älskar honom jättemycket och är tacksam att han finns i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar